Капија Звижда / Бела Тукадруз

Ту где ми је чланке квасила пролећна роса,
као сузе лице, ту где сам слушао фазана и коса
и гледао коњика како јаше кроз орашје -
нека буде, Боже, нека буде моје скромно имање.
Не стари, већ млади незакржљали брестови,
нека ми праве друштво – беле трешње, црно грожђе,
детлићи и вране, облаци, возови, бурјан, петлови.
Учини, Боже, да тај брежуљак проговори чаробно,
као звиждање кошаве у вресу, као ћутање гробно!
Знам да ме ту можеш чути, где Те нико не тражи.
Осећам како је напрегнут, ту, Твој танани Слух....
Песме из романа

петак, 08. октобар 2010.

Канал ФИЛТРА / поклон књига ЗАВЕТИНА за београдски Сајам књига 2010

Белатукадруз (М. Лукић) са својим мачком Гаврилом Соколовићем
......... Српска књижевност се развијала у неприродним условима
током 20. века. Винавер је у једном од својих предратних есеја то лепо
и аргументовано изнео на видело. Истинито.Припремајући ово издање,
ја нисам ни у једном часу имао илузија, шта ће присуство ове и овакве
књиге представљати у српској књижевности: једну шкрипећу
дисонанцу. Ову књигу није створио онај који је потписује, већ искре
снега. Дуго ћутање писца.
Нећу имати следбеника, као писац - критичар (можда и не
чезнем да их имам? Можда их нећу имати, зато што није лако прећи
онај невидљиви и дуги пут који сам прешао, да бих негде при његовом
крају заокружио ову књигу?) Можда и стога што сам поносан човек?
Главни разлог што се моје критике и есеји поново
прештампавају је у томе што су растурена издања у којима су
публикована. (...........)   
( Из поговора, тј. НАПОМЕНА УЗ ОВО КОНАЧНО ИЗДАЊЕ, стр. 280).

Мирослав ЛУКИЋ : Канал ФИЛТРА  I, Београд: Едиција ЗАВЕТИНЕ, 2006 -2007. – 284 стр. – ( Сабрани радови, ЦД Вечити  чудесни коренови; 5

Ова књига је публикована у целини, у ПДФ формату, као дигитално издање које сасвим одговара штампаном, као поклон књига Едиције Заветина посетиоцима БИБЛИОТЕКЕ 2 једног од Веб сајта Заветина,  у библиотеци одабраних критикас о појединим српским песницима, видети више:  https://sites.google.com/site/velikazavetina/odabrane-kritike-o-pojedinim-srpskim-piscima/kanalfiltrai

1 коментар:

  1. Prvi put sam otvorila ovaj sajt. Mnogo tekstova sam pročitala i moram reći (napisati) da mi se izuzetno dopada. Sigurno ću da budem redovan posetilac.

    ОдговориИзбриши

Разговор са Белатукадрузом

Поводом изласка из штампе најновије књиге песама МОАРА ПАРАСИТА

Популарни постови